Informujemy, że ustawą z dnia 7 grudnia 2012r. o zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2012r. poz. 1407) wprowadzono ułatwienia przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego polegające na:
• wprowadzeniu możliwości automatycznego wymeldowania podczas zgłaszania zameldowania w nowym miejscu pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące;
• zniesieniu obowiązku zameldowania na pobyt czasowy trwający do 3 miesięcy - obywateli polskich oraz obywateli Unii Europejskiej i obywateli państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) lub obywateli Konfederacji Szwajcarskiej ;
• wydłużeniu terminu na realizację obowiązku zameldowania z 4 do 30 dni;
• zniesieniu obowiązku meldunkowego wczasowiczów i turystów;
• wprowadzeniu możliwości wykonania formalności meldunkowych przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie pisemnej, zgodnie z art.33 §2 ustawy – Kodeks postępowania administracyjnego. Pełnomocnik dokonując czynności meldunkowej załącza do formularza meldunkowego oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa oraz dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17,00 PLN. Pełnomocnictwo wymagane jest również od członka najbliższej rodziny, przy czym czynność złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu nie podlega opłacie skarbowej;
• odstąpieniu od konieczności zgłaszania przy dopełnianiu obowiązku meldunkowego informacji o wykształceniu i obowiązku wojskowym oraz przedkładania wojskowego dokumentu osobistego;
• wprowadzeniu obowiązku zgłoszenia czasowego wyjazdu za granicę dopiero przy nieobecności trwającej dłużej niż 6 miesięcy;
• likwidacji obowiązku właścicieli, dozorców, administratorów nieruchomości oraz zakładów pracy w zakresie kontroli spełniania obowiązku meldunkowego przez mieszkańców lub pracowników;
• zniesieniu sankcji karnych za niedopełnienie obowiązku meldunkowego przez obywateli polskich oraz obywateli Unii Europejskiej i obywateli państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) lub obywateli Konfederacji Szwajcarskiej.
Powiat nowosolski – powiat w województwie lubuskim, którego stolicą jest Nowa Sól. Przynależą do niego gminy: Nowa Sól, Bytom Odrzański, Kożuchów, Nowe Miasteczko, Kolsko, Otyń, Siedlisko oraz miasta Nowa Sól, Bytom Odrzański, Kożuchów i Nowe Miasteczko. Oprócz licznych szlaków pieszych i rowerowych, które umożliwiają zwiedzanie powiatu w interesujący sposób, można też rozkoszować się atrakcjami wodnymi, dzięki jeziorom Pojezierza Sławskiego. To idealne miejsce dla fanów żeglarstwa i wędkarstwa. Wielu odwiedzających decyduje się na noclegi na polach namiotowych, nieopodal kąpielisk. Warto wspomnieć o rezerwatach przyrody, których nie brakuje. Turyści wielokrotnie w ciągu roku mają możliwość uczestnictwa w lokalnych imprezach, np. majowym Spring Rock Festiwal. |
Zgłoś uwagi - uzupełnij wszystkie pola